onsdag 16 november 2011

Mycket tankar är det nu!

Om en vecka  har Jadzia haft sina bäbisar i magen i 63 dygn, då kan vi på allvar börja studera eventuella tecken på nedkomst. Det är med skräckblandad förtjusning, vi är alla extremt förväntansfulla men samtidigt lika oroliga. Kommer allt gå bra....hur vet man när det är dags.....åååh inget får hända Jadzia....andas andas andas, får jag säga till mig själv!
Det kommer ordna sig, allt kommer gå så bra sååååå, Jadzia har så himla bra påbrån, tack Kerstin för dina sunda kattgener.
Vi har planerat allt i minsta detalj, skaffat oss back-up Cimla är här när vi går iväg på Alexandras uppvisning om det sker den 27 november, sen tar Jessan vid, jag och Freddan har ett kodat ringsystem i fall han måste kasta sig hem, ok andas andas andas.....
Hur som helst så mår den blivande mamman väldigt bra, hon växer, äter och sover en massa. Idag har hon hållt på att tvätta sig i evighet, det ska dom tydligen göra så det var ett bra tecken.
Klumpig har hon blivit som annars är smidigheten själv, missar när hon ska hoppa upp på diskbänken eller köksbordet. Det löser hon nu med att göra saker i fler steg, förstv stol sen bänk och bord! Hon är inte dum den katten....

Ok, nån som vågar sig på en gissning om när det kommer bäbisar????

1 kommentar:

  1. Jag är lika förväntansfull som ni inför "barnbarnen" som jag hoppas kommer på Jadzias egen födelsedag den 26/11. Kerstin

    SvaraRadera